Obsluha Zákaznických služeb Skupiny ČEZ v uplynulých dnech zaznamenala několik případů, kdy se zákazníci dotazovali na dopis s výzvou k doplatku údajně chybně vypočteného vyúčtování.
Zaznamenány jsou případy v Náchodě, není vyloučeno, že se podobné jednání může vyskytnout i v dalších městech na východě Čech. Zatím desítka zákazníků se obrátila na Zákaznické služby Skupiny ČEZ s dotazem na dopis, který je vyzývá k doplacení údajně špatně vypočtené částky ve vyúčtování. Charakteristika dopisů je ve všech případech stejná. Podvodník zasílá dopisy v bílé obálce bez loga Skupiny ČEZ, používá stejný variabilní symbol a uvádí dlužnou částku 481 Kč. Dopis kromě toho obsahuje chyby jako nesprávné použití oslovení, neexistující subjekt „SKUPINA ČEZ, s.r.o.“, nebo používá nesmyslné pojmy jako „obchodní účet služby pro regulaci souvisejících dodávek“. V případě neuhrazení hrozí zákazníkovi peněžní sankcí ve výši 150 Kč.
„Stížnosti jsme dosud zaznamenali od zákazníků z jedné konkrétní ulice v Náchodě. Je ovšem možné, že podvodné dopisy z jiných lokalit nebyly zatím nahlášeny nebo že je podvodník teprve zašle,“ varuje zákazníky Šárka Beránková, tisková mluvčí ČEZ pro region východních Čech.
Výše popsaný dopis se objevil u všech dosud nahlášených případů, ale výzva k úhradě dlužné částky může mít i jinou podobu. „Skupina ČEZ zákazníky varuje, aby na takovýto dopis nereagovali a jeho obdržení nahlásili prostřednictvím Zákaznického centra nebo Zákaznické linky 840 840 840,“ dodává Šárka Beránková. Podvodník se svým jednáním dopouští spáchání trestného činu a společnost ČEZ Prodej, s.r.o. v současné chvíli připravuje podání trestního oznámení.