ZŠ a MŠ Husova Brno pořádala v minulém týdnu školní Vánoční jarmark, při němž představila nové vybavení v podobě šestadvaceti iPadů.
Součástí jarmarku totiž byly tvořivé dílny, během nichž děti z prvního stupně na nových tabletech, které jedné z pilotních daltonských základních škol v ČR pomáhají při tvořivé a inovativní výuce, vyráběly vánoční přáníčka. Vznik Oranžové mobilní učebny v Brně podpořila Nadace ČEZ, která škole věnovala příspěvek 406 tisíc korun.
Pořízením dvaceti šesti kusů 64 GB iPadů Air společně s ochrannými kryty a synchronizačním zařízením vytvořila brněnská škola moderní přenosnou učebnu. Tablety budou žáci druhého stupně využívat ve všech vyučovacích předmětech, ale i při výuce na exkurzích a dalších školních akcích. „iPady nám pomáhají vést naše žáky k samostatnému řešení problémů, vytváření kreativních výstupů a ke spolupráci, a to vše zábavným, hravým a především neotřelým způsobem. Do výuky přináší iPady nové impulsy a možnosti, které dnes běžné školní pomůcky nezvládají. Zároveň se děti učí pracovat s nejmodernější technikou, přemýšlet logicky, strukturovaně a systematicky,“ uvedl učitel a ICT koordinátor na ZŠ a MŠ Husova 17 v Brně Lukáš Bajer. Dosud škola disponovala jedinou počítačovou učebnou, nové iPady proto podstatně navýší její technickou kapacitu a umožní jí práci s novými technologiemi začlenit do konceptu svého školního i mimoškolního vzdělávání a výchovy.
Jednu z prvních ukázek prací brněnských žáků si prohlédli jejich rodiče a další zájemci z široké veřejnosti právě při školním Vánočním jarmarku. Děti při něm na nových tabletech vyráběly vánoční přáníčka, jejichž nápaditost, kreativita a různorodost pojetí poodhalila část výukových možností nové techniky. Šestadvacet kusů iPadů včetně příslušenství stály školu dohromady 420 tisíc korun, 406 tisíc zaplatila z nadačního příspěvku.
Nadace ČEZ podpořila nákup iPadů do brněnské školy prostřednictvím grantového řízení Podpora regionů, které je zaměřeno na rozvoj veřejně prospěšných projektů. „Technologická gramotnost se v dnešní době stává jedním ze základních předpokladů budoucího úspěšného rozvoje a uplatnění na trhu práce dnešních dětí. Zapojení moderní techniky do vzdělávání je nejenže na často složitou práci s technikou připraví, ale působí pozitivně také na rozvoj logického a systematického přemýšlení, stejně jako na dětskou kreativitu a představivost,“ řekla Michaela Žemličková, ředitelka Nadace ČEZ.