Město Moravský Krumlov po 15 letech změnilo svůj vizuální styl a představilo nové logo, které přichází ruku v ruce s kompletní vizuální identitou. Poprvé v historii tak má město nejen logo, ale i propracovaný logomanuál, který stanovuje jasná pravidla používání všech grafických prvků.
Dosavadní práce s městským znakem i logem často působila nejednotně a nepřehledně. V reakci na tuto situaci vznikla v rámci Rady města Komise pro digitalizaci, která se rozhodla vytvořit ucelený grafický manuál. Cíl byl jasný – nabídnout jednoduché, snadno zapamatovatelné a škálovatelné řešení, které bude reprezentovat město na všech úrovních komunikace.
Aby se město vyhnulo tradičně nákladnému zadávání zakázky grafickým studiím, obrátilo se na mladé talenty. Projekt byl nabídnut studentům uměleckých fakult vysokých škol jako příležitost k realizaci semestrální nebo závěrečné práce. Tento přístup nejenže podpořil kreativitu a dovednosti mladých grafiků, ale také přinesl finanční úsporu.
Vítězný návrh inspirovaný meandrem Rokytné
Do výzvy se zapojili studenti Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Porotu, složenou ze zástupců města i odborné veřejnosti, nejvíce zaujal návrh Filipa Skácela. Jeho práce čerpá inspiraci z charakteristického meandru řeky Rokytné, který město obklopuje a dává mu nezaměnitelný ráz.
„Nové logo představuje nejen meandr řeky, ale i výškové dominanty města – zámek a kapli sv. Floriána. Kombinace modrozelené barvy odkazuje na okolní přírodu a vodní tok, který je neodmyslitelnou součástí našeho města,“ přibližuje autor návrhu.
Jednoduchý symbol je navržen tak, aby mohl být flexibilně použit v různých kontextech – od oficiálních dokumentů až po propagační předměty. Kreativní provedení umožňuje měnit tvar symbolu podle aktuální potřeby, a tak může například na vánočních materiálech připomínat stromek, na gastronomických akcích jitrnici nebo na filmových festivalech filmovou pásku. „Na nové vizuální identitě jsme pracovali více než rok. Některá pracovní jednání byla složitá. Podařilo se nám to dotáhnout do finálního výsledku. A nyní nás postupně čeká vizuální převlékání,“ dodává za město Moravský Krumlov Eva Fruhwirtová.
Nová identita sjednotí komunikaci města
Logomanuál, který je dostupný ke stažení na webových stránkách města, je základním kamenem nové vizuální identity. Zahrnuje pravidla pro použití loga, typografii, barevnou paletu a další grafické prvky. Již nyní se připravují aktualizace městských materiálů, které budou postupně sjednoceny do jednoho stylu. Tento krok usnadní orientaci návštěvníkům i obyvatelům a zajistí konzistentní komunikaci města.
„Společně s novým logem plánujeme také modernizaci webových stránek, které dostanou nový design a intuitivnější uživatelské rozhraní. Cílem je vytvořit přehlednější prostředí, kde každý snadno najde potřebné informace,“ sdělil Tibor Sojka, předseda Komise pro digitalizaci.
Symbol, který nás spojuje
Nové logo není jen vizuální změnou, ale symbolem nové éry města Moravský Krumlov. Je to značka, která nás reprezentuje nejen doma, ale i mimo hranice našeho regionu. Přestože si možná budete potřebovat chvíli zvyknout, věříme, že si nový symbol rychle oblíbíte a přijmete jej s hrdostí. Pojďme společně psát novou kapitolu našeho města a prezentovat jeho jedinečnou identitu světu!