ČEZ obdržel dopis od Evropské komise, ve kterém schvaluje prodej elektrárny
Nyní již tedy nic nebrání tomu, aby byla elektrárna 2. září 2013 předána novému vlastníkovi. Tímto bude také definitivně ukončeno šetření Evropské komise společnosti ČEZ.
Schválení Evropské komise bylo druhou a poslední odkládací podmínkou prodeje elektrárny. Tou první byl souhlas Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který ÚOHS vydal na konci května 2013. Prodejní proces zahájil ČEZ v červenci loňského roku. Souvisel s rozhodnutím společnosti rychle ukončit šetření Evropské komise vedené od roku 2009, a to formou tzv. narovnání (anglicky settlement), v rámci kterého se ČEZ zavázal prodat jednu ze svých uhelných elektráren. Nejlepší nabídku podala v březnu 2013 společnost Litvínovská uhelná. Prodejní cena činí 4,12 mld. Kč, k tomu ČEZ navíc každoročně získá i 90 % z tržní ceny povolenek CO2 přidělovaných zdarma elektrárně Chvaletice.
Elektrárna Chvaletice
Elektrárnu Chvaletice o celkovém instalovaném výkonu 800 MW tvoří čtyři 200 MW bloky, jež byly uváděny do provozu v letech 1977 až 1978. Turbíny jsou kondenzační, třítělesové, rovnotlaké, s osmi neregulovanými odběry páry. Kotle jsou průtočné, dvoutahové, s granulačním ohništěm. Elektrárna Chvaletice je díky svému komínu, jež přesahuje výšku 300 metrů, dominantou východních Čech. Chladicí věže jsou vysoké cca 100 metrů a jejich průměr na zemi dosahuje kolem 60 metrů.
Palivo bylo do elektrárny Chvaletice dopravováno původně kombinovanou cestou, železniční do Lovosic a dále vodní. Od roku 1996 se z ekonomických důvodů přešlo na dopravu čistě železniční. Uhlí je vykládáno na rotačním výklopníku a dále přepravováno na pásových dopravnících, a to na skládku paliva nebo přímo do kotelny.