Z regionu

Dětský den v Polánce

10. 06. 2016

Na první červnový den jak známo připadá Mezinárodní den dětí, proto jsme i v Polánce dětem nachystali den plný soutěží, her a zábavy. Dětský den, který pořádal Spolek Občanů Polánky a SDH Polánka, se konal v sobotu 4. června a předcházely mu více než měsíční přípravy.

Po loňském úspěchu, kdy jsme pro dětský den zvolili jedno velké téma, a to Večerníčka, jsme se letos tohoto scénáře drželi opět. Jako téma jsme při výročí 700 let od narození českého krále Karla IV. vybrali „návrat do středověku“.

Dětský den začal dopoledne tradičním branným závodem, při kterém děti musely plnit vědomostní i dovednostní úkoly jako například hod na cíl, opičí dráhu, musely prokázat znalosti z bezpečnosti silničního provozu, apod. Po sečtení bodů byly po obědě nejlepší děti v každé kategorii odměněny.

Tak jako dopoledne bylo počasí téměř ideální, tak odpoledne přišly první, chtělo by se říct na dětském dnu již téměř tradiční, dešťové přeháňky. Poté, co déšť sílil, se rozhodovalo, jestli se odpolední program vůbec uskuteční a případně v jaké podobě. Naštěstí se nad námi letos příroda smilovala a déšť nakonec ustoupil. Na řadu tak mohl přijít Karel IV s celou královskou družinou. Slavnostní nástup na plac za doprovodu hudby „Jede král, jede král“ přítomní diváci odměnili bouřlivým potleskem. Král přítomné děti přivítal a pozval je ke splnění úkolů na jejich cestě do středověku. Děti tak odpovídaly na otázky o středověkých postavách, zkoušely střílet z katapultu, beranidlem bořily hradby, a podobně. Na každém stanovišti dostaly za splnění úkolu nálepku a na konci jejich cesty do středověku jim král za splnění všech úkolů dal z truhly opravdový zlatý dukát.

Po zlatém hřebu celého odpoledne pro děti byly ještě přichystané hry na place. Místní ochotníci ze šermířské skupiny MOK (Muži v Ocelových Košilích) poté dětem ukázaly něco z umění šermu a také pravý rytířský souboj.

Dětský den pak ukončila dětská diskotéka, po které si taneční parket zabraly starší ročníky. Tentokrát, víc než jindy, je potřeba poděkovat organizátorům za několikatýdenní a bezchybnou přípravu skvělé akce!

Fotogalerie