V loňském ročníku běžeckého závodu Vokolo priglu v Brně překonávali sportovní nadšenci nejen sami sebe na trati, ale i pomáhali minutou šlapání na charitativních kolech Nadace ČEZ dětem s tělesným postižením z brněnských speciálních škol ELPIS. A právě tam se díky příspěvku 50 tisíc korun už může také trénovat, a to na nově zakoupených motomedech.
Mateřská, Základní a Praktická speciální škola ELPIS nově umožňuje svým žákům, dětem s různým tělesným i mentálním postižením, rehabilitaci na dvou motomedech. Jedná se o motorem poháněný pohybový přístroj, který je určen k pasivnímu, asistovanému a aktivnímu pohybovému tréninku v rehabilitačních zařízeních, pečovatelských ústavech nebo v domácím prostředí. Pořízení motomedu je finančně náročné, školám ELPIS přispěly na motomedy neziskové organizace včetně Nadace ČEZ. Její program Oranžová kola přitahuje zájem veřejnosti na různých sportovních a kulturních akcích a festivalech už od roku 2004. Rotopedy, na nichž minutou šlapání může každý přispět k podpořené částce nadací na dobrý účel, se objevily i na loňském ročníku oblíbeného běžeckého závodu Vokolo Priglu u brněnské přehrady. Ochotní sportovci tam pro nákup rehabilitačních pomůcek pro ELPIS vyšlapali 50 462 korun. „Motomed pomáhá procvičovat horní i dolní končetiny a tím dětem umožní účinný trénink jejich svalové,“ uvedla ředitelka školy PaedDr. Věra Havlíčková.
Při letošním ročníku běhu Vokolo priglu, kterého se zúčastnilo v sobotu 7. října přes dva tisíce běžců, vyběhl také tým EPP Pomáhej pohybem složený z energetiků JE Dukovany. Stovky bodů, které nasbírali při trénincích, zapsali na konta projektů jihomoravských organizací zobrazených v mobilní aplikaci EPP.
Mateřská škola speciální, Základní škola speciální a Praktická škola ELPIS poskytuje výchovu a vzdělávání, rehabilitaci a poradenství dětem s mentální retardací, kombinovanými vadami a poruchami autistického spektra ve věku od tří let do ukončení povinné školní docházky na dvou brněnských pracovištích. Kromě standardního vzdělávacího zázemí se soustředí i na alternativní metody práce s dětmi, například v podobě arteterapie, muzikoterapie nebo ergoterapie.