Velikonoce jsou za dveřmi, a zaměstnanci Skupiny ČEZ měli již pošesté možnost pořídit si přímo v zaměstnání ručně vyráběné ozdoby, oblíbené pamlsky nebo textilní výrobky se svátečními motivy a pomoci tak dobré věci.
Během svátečního týdne se Velikonoční trhy postupně konaly v Hradci Králové, Plzni, Temelíně, Dukovanech, Děčíně, Ostravě a v Praze. V Jaderné elektrárně Dukovany se zúčastnilo osm chráněných dílen, které si vydělaly celkem 35 737 korun.
Energetici podporují neziskové organizace pravidelně a ve svých centrálách pořádají velikonoční trhy již poněkolikáté. O nákupy tradičních výrobků přímo od handicapovaných klientů spřátelených chráněných dílen je mezi zaměstnanci i návštěvníky ČEZ velký zájem. „Během předvelikonočního týdne navštívily trhy v sedmi našich lokalitách tisíce lidí, kteří uvítali příležitost nakoupit si zde domácí lahůdky, velikonoční ozdoby nebo milé drobnosti pro sebe i své blízké. V Dukovanech se letošním hitem staly velikonoční perníky, zejména velikonoční perníková vejce a pak také pomlázky“ uvedla Michaela Chaloupková, lídr CSR aktivit Skupiny ČEZ.
Letošních velikonočních trhů se v dukovanské elektrárně zúčastnilo osm chráněných dílen, což svědčí o tom, že jejich zájem o místo na trzích v ČEZ rok od roku stoupá. Byli to Diakonie ČCE - středisko v Myslibořicích, Vrátka z. s., Denní rehabilitační stacionář Třebíč, Denní centrum Barevný svět, Domovinka Třebíč, Stacionář Úsměv Třebíč, Domov u lesa Tavíkovice a „Kuba to dá“. Domov pro osoby se zdravotním postižením v Tavíkovicích se trhů letos zúčastnil poprvé a nabízel zejména originální keramické výrobky nejen s velikonoční tematikou. „Jsme moc rádi, že nás elektrárna na tuto akci pozvala, protože je určitě dobře mít možnost výrobky kde prodávat a prezentovat tak práci našich klientů. Nejde o klasické výrobky z velkovýroby, ale je to práce několika málo jednotlivců a každý výrobek je originál,“ říká Svatava Cidlíková, vedoucí oddělení sociální péče a dodává, „tržba z dnešního prodeje byla opravdu veliká a díky ní budeme mít další finance na nákup materiálu, abychom mohli dál naše klienty aktivizovat a aby oni se mohli projevovat a tvořit.“